Thursday 29 October 2015

Life back to normal..

Haaaa, 2 bulan tak update langsung blog. Memang mengarut sangat, sekejap on sekejap off, ni semua punca sebab pergi holiday kejap awal bulan September hari tu. Lepas tu janji tinggal janji terhadap diri sendiri. Konon nak update sambungan cerita, tapi semua ke laut. Skrg bila rasa nak update PC pulak dah rosak, hard disk corrupt, pastu merasa la update blog guna Netbook yang kecik dan slow ni. Rasakan wahai diri!!! Hahahaha!!

Back to my story,
Tajuk bukan main omputeh kan! Tapi isi kandungan rojak tapi lebih melayunyaaa. Huhuhu! 
Lepas masing-masing pergi menjauh, sorang ke Melbourne, sorang ke Dubai, yang pulang ke tanah air dulu adalah aku. Then lepas beberapa hari ke minggu ke dia pulak balik ke Malaysia. Relationship?? Go on macam biasa, jumpa bila we both ada kelapangan. Hal yang lepas tu, pasal Siti Ampang tu, sikit pun aku tak ungkit or nak drag argue sampai hari dia balik ke apa. What's done is done, dengan dia, sifat aku sangat mudah melupakan, memaafkan dan sebagainya la. Sebab?? Perangai dia sendiri yang sangat cool dan matang. Dia balik dari Dubai pun macam2 dia belikan untuk aku, but thats not the reason why I can simply forget. Dari sudut positifnya, aku sendiri tak salahkan dia, sbb at some point aku tahu and sedar ada salah aku jugak yang last time aku buat perangai yg almost 1 year aku ignore dia. Aku rasa mana2 lelaki pun will do the same thing to fulfill their emptiness and in the same time trying to forget all the hurts that they suffer.

Bahagia,
Tu jelah yang mampu aku ungkapkan. We both jaranggggg sangat jumpa walaupun duduk takdelah jauh mana, sorang Ampang sorang Putrajaya tapi dalam sebulan tu 2 3 kali je kitorg akan keluar sama. Yes, jarang yang teramat sangat tapi we both cool with that, aku sendiri pun takde nak merengek, or nak complain susah nak jumpa ke apa. Masing2 busy dengan life sendiri, kerja and so on, kitorg jugak bukan jenis yang berwhatsapp 24 jam. Cukuplah setakat tanya buat apa, pesan suruh jaga diri, rindu2, muah2 sikit then dah, call pun sama. Just nak check dah balik kerja ke apa, org ckp just to show concern, tu jela. Kalau dia kat luar dgn kawan, aku pulak call pun no issue, just said ok, have fun and talk when u back home. Entahlah, relationship aku dengan dia sangat mudah dan simple, jarang sangat bergaduh kalau ada pun tak sampai seminit dua dah okay sebab dia tak suka benda nak drag panjang just sebab benda kecik. I was not like that dengan ex yang lepas aku rasa most of kita yang perempuan ni memang berperangai mcm tu, klu gaduh kita suka nak panjang2kan sampai sedalam lautan ke apa. I was so lucky and so thankful having him, even sampai skrg ni pun, aku rasa he's the best man i ever had. Haishh, sebut macam tu, sebak rasa dada. Part ni je puji dia tak sudah, rasa nak macam nak sudahkan cerita terus tapi kena kongsi dulu journey aku ni.

We're had so much fun together,
Yup, macam2 kitorang buat, merata kitorg pergi sama2. Pergi Perhentian dengan geng2 melayu aku, dia slumber redah je, but he knew them since awal2 kitorg kenal dulu. Being the only Arab dalam group tu bukan benda awkward bagi dia, dia boleh get along dengan semua orang. Makanan melayu semua dia hentam je, tak cerewet, sambal belacan tu relax je dia makan, favourite ye. Most of Arab people memang tak boleh masuk dengan makanan melayu ni, lidah dorang sangat tak universal macam kita, but he's different. Siapa tak happy kan dapat orang yang boleh melayan perangai kita yang pelik2 ni, and jarang say NO to me. That's how we spent our day together, jarang2 jumpa, tapi datang masa gila, kitorg buat plan last minute nak pergi sana, nak pergi sini. There's some time, bila kitorang jumpa, kitorg akan cakap pasal future. We both did talk about marriage, sebab masing2 dah rasa nak ke arah tu. Aku yang perempuan ni of course la kan, menunggu proposal je and so he is. Dia ada bagitau, perasaan nak berkeluarga ada dalam diri dia, he wants to have wife, kids. He wants somebody to be with him, to take care of him tapi deep inside him there's something yang buat dia cant proceed with what he want. Maybe dia tak ready in financial ke apa, I dont know. He never tells and never share with me, ego as man i guess. Aku pun okay, tak nak push dia tapi deep inside me pulak, he never knows how much i wanted  to end this relationship with marriage as soon as possible. Maybe rasa happy and bahagia yang melampau sangat dengan dia tu yang buat feeling aku lebih2 and membuak2 tapi tu semua simpan sorang2 la. Sejujurnya, setiap saat, setiap waktu aku mengharapkan hubungan aku dgn dia dpt pergi jauh. Sob..sob!!

01 Jun 2013,
It's my Birthdayyyyyy yang ke sesuatu. Hahaha!! Tapi, date ni jugak is my last birthday i celebrated with him. Why? Next episode nanti aku cerita, sekarang bagi hint sikit dulu. Anyway, tak meriah pun celebrate birthday tu, but thing that he did is enough valuable and memorable. Malam tepat masuk 01 Jun tu, dia buat surprise dengan kek terpacak depan pintu rumah. Dia tak bagitahu dia nak datang ke apa, but that night tengah2 malam pukul 12 ada orang tekan loceng rumah, ibu aku tak berani bukak pintu, so aku laju2 pergi lari nak bukak pintu tu, and bila dah bukak, he was standing in front with the cake. Happynya aku, senyum sampai ke telinga masa tu. So, invite dia masuk, potong kek depan ibu and kakak aku. Melepak la dia kejap kat rumah borak2 dengan ibu aku tengah malam buta tu sambil makan kek, cukup la mcm tu pun, aku dah rasa sweet sgt. Cukup time, dia pun nak balik so aku hantar dia sampai kat kereta and bye bye! Aku pun tak ingat if on the next day kitorg ada keluar ke tak tapi rasanya macam takde. Well, tak sedar pun moment tu dah dua tahun berlalu, tapi rasa macam baruuu je lagi, for that year jugak, tahun paling banyak aku dapat kek on my Birthday.

Rindu........

No comments:

Post a Comment