Sunday 5 July 2015

Selamat tinggal pujaan

Perjalanan kitorg makin jauh,
Dalam setiap kesusahan dia, aku ada. Dan dalam setiap kesusahan aku, dia ada. Tapi sejujurnya, walaupun aku dah happy dgn dia, aku selalu rasa insecure dgn relationship  kitorg. Paham la kan, bila org luar ni, dah habis study ke apa confirm dia balik negara  dia. Tapi dia selalu yakinkan aku yg dia mcm mana pun dia akan stay dekat Malaysia, sbb dia dah duduk sini almost 10 years and his happiness and life is in Malaysia.

After go the through ups and down,
He finally graduated  for his Degree, and aku pun masa tu dah kerja kat tempat baru. Alhamdulillah, rezeki aku la, tak menganggur lama sangat. HikHikHik.. Ada la dlm 3 bln mcm tu, then aku dpt keje kat travel agency, kawan punya. Gaji pun ada la peningkatan sikit, dari RM1100/sebulan dah upgrade sikit jadi RM1500/sebulan.
Back to his graduated story, dia sgt happy when he managed to complete his Degree with flying colors. And i was invited by him to his convocation day, tapi masa tu cara dia ajak pun, entah la, ajak cukup syarat ke apa, i dont know. Or aku je yg rasa mcm dia ajak cukup syarat je, masa tu laa. Tapi aku rasa appreciated jugak la cuz dia ajak aku dtg. Dia jugak ada bagitau yg his father and his brother will attend for his convocation day.

Convocation day pun tiba,
Sampai ke tengahari aku masih kat rumah, 50-50 nak pegi ke tak. Dahla aku sorang, nnt klu dtg nganga pulak aku tak tau nak pegi mana, and in the same time segannya rasa kalau nak kena jumpa ayah dia. Abang dia tu mmg aku kenal cuz masa dorg run business restaurant tu, abang dia ada je and abang dia mmg tau relationship kitorg.
Aku gagahkan diri jugak pegi as a support to him. Gila ke girlfriend tak pegi, aku dulu masa convo pun, ex-bf tak call or msg wish congrats pun aku dah sentap. Inikan dah ajak dtg, tapi tak pegi. Aku gagahkan diri pergi, and smpi je sana aku call dia, ngam2 la jugak dia baru keluar dari dewan. Aku belikan a bouquet to congrats him.
And masa tu, for the first i met his father. His father was cool and at that time aku dalam hati fikir mesti bapak dia very islamic dan seangkatan. Dahla aku free hair, pakai pun so so je. But when he introduced me to his father, ayah dia yang hulurkan tgn untuk salam aku and he acting so cool.




Sementara menunggu,
Jenuh jugak dtg sorang2 mcm takde hala tuju, masa tu dia nak beratur untuk amik gmbr studio, and suddenly his father approached me. Takde cakap apa pun, just nak bgtahu yg dia leaving the place nak pegi lunch. And that is the first and last i met his father. Tinggallah aku je kat situ tunggu si dia ni, after done the photoshoot, dia bawakla aku pusing satu U dia tu, biasa la jumpa kwn2 yg lain, take pictures and all that. And we both also have picture together.

Sweet kan? Ngeh ngeh ngeh
Sedih,
Yeahhh, study pun dah convo pun dah. Visa yang dia ada pun dah tak panjang duration dia, yelah, dia duduk sini pun guna Student Visa. Jadinya, bila nak renew visa dia kenalah keluar dprd country ni and back to his origin and apply again la. Masa tu, dia sangat berat nak balik ke Dubai nak tinggalkan aku but he had to. But he promised he will come back to continue study in Master pulak. Aku, lagi la tak happy kan, but tu la dia one of the consequences kwn dgn org luar ni.
Dalam sedih2 tu terpaksa la jugak merelakan.

Its time to say goodbye,
Harinya pun dah tiba, aku hantar dia sampai KLIA and aku buatkan dia KEK BATIK untuk bawak balik sana. Kau hadoo?! Saje suka2 sebenarnya.
Teman dia check in baggage apa semua, then kitorg pegi makan tunggu sampai gate bukak, Hantar dia sampai kat escalator nak turun pegi ke Departure Hall tu, belum sampai kat escalator tu, air mata dah turun macam air terjun. Depan aku mmg dia acting cool gila, siap calm me down. But the masa dia tengah turun escalator tu aku nampak dia pandang tempat lain and wipe his face. Aku tunggu kat tepi tu tengok dia turun sampai la dia jalan dan hilang dari pandangan.
Masuk dalam kereta, duduk diam dlm kereta tak start enjin apa semua, nangis tahap melampau dalam tu lepas tu tenangkan diri jap, baru start enjin and drive back home.

Rasa kosong,
Blur sekejap masa tu, mcm tak percaya kena lalui semua ni but thats the facts that i have to face.
Aku tetapkan hati untuk tunggu dia balik.






No comments:

Post a Comment